Egyesületek, alapítványok változásbejegyzési kérelme

Ha szervezetünk nyilvántartott adataiban változás következik be, akkor erről az illetékes bíróságot 60 napon belül köteles értesíteni (változásbejegyzési eljárást lefolytatni).
[A civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról – 2011. évi CLXXXI. törvény [ Cnytv. ] 15. 37. § (1)]

Ki az illetékes bíróság?

Mindig az a törvényszék, ahol a szervezet bejegyezték, függetlenül a működési helytől.

Ki nyújthatja be a változásbejegyzési kérelmet?

Civil szervezetek esetében NEM szükséges az ügyvédi ellenjegyzés! Így nincs ügyvédi díj sem!

A kérelmet a szervezet törvényes képviselője, vagy annak meghatalmazottja nyújthatja be.

Figyelem! Alapítvány esetében a kérelmet az alapító nyújthatja be, nem pedig a kuratórium elnöke!

A változásbejegyzési kérelem formanyomtatványa

A birosag.hu oldalról elérhetőek a kérelem formanyomtatványai, a kitöltéshez kizárólag az ÁNYK programot lehet használni.

Civil eljárás nyomtatványok letöltése >>>

Egyesületek esetén a PK101V jelű, alapítványok esetén a PK102V jelű nyomtatványt kell letölteni.

Kötelező mellékletek

A változásbejelentéshez az alábbiakban részletezett kötelezően csatolandó dokumentumokhoz formanyomtatványok a az alábbi linkre kattintva letölthetőek:

Változás bejegyzés okirat sablonok letöltése >>>

Egyesület esetén:

  • a módosított alapszabály
  • a közgyűlés jelenléti íve
  • a közgyűlés jegyzőkönyve
  • tisztségelfogadó nyilatkozatok (vezető tisztségviselők változása, mandátum hosszabbítása esetén)
  • lemondó nyilatkozat(ok) (vezető tisztségviselő leköszönése esetén)
  • székhelyhaszálatot igazoló okirat (székhelyváltozás esetén)
  • felügyelőbizottsági tag elfogadó nyilatkozat (felügyelőbizottság létrehozása esetén)

Alapítvány esetén:

  • a módosított alapító okirat
  • tisztségelfogadó nyilatkozat
  • székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat

Elakadt?

Mielőtt ügyvédhez fordulna, keressen bennünket! >>>

Leave a Reply

Your email address will not be published.