2024. szeptember 2-től ismét indul a Civil Szervezeti Vezető Workshop.
A workshop program 10 online alkalomból (2024. szeptember 02. és november 06. között) és 1 személyes részvételen alapuló (Vármegyei Civil Központ által megjelölt helyszínen) programsorozatból áll, amely tanúsítvány átadással zárul.
Az előadások alkalmanként 2 x 45 perc időintervallumban kerülnek megrendezésre, különböző civil szervezeteket érintő témaköröket körbejárva. Minden előadás a témában jártas tapasztalt előadókkal, moderátorokkal a gyakorlatiasság elvét követve valósul meg.
Ugyanazon téma, heti három alkalommal (két alkalommal – hétfőn és kedden 16.00 órai, egy alkalommal – szerdán, pedig 17.00 órai kezdettel) kerül megtartása, melyek közül Ön dönti el melyik előadásra csatlakozik be.
Az ötödik online előadás után a Vármegyei Civil Központokban tréninggel egybekötött személyes előadásra kerül sor a Civil Központok munkatársai közreműködésével, melynek várható időpontja 2024. október 03 vagy 04. A pontos időpontról és helyszínről a Vármegyei Civil Központok a későbbiekben nyújtanak tájékoztatást.
MI A CIVIL SZERVEZETI VEZETŐ WORKSHOP PROGRAM?
A workshop program célja olyan információkon alapuló elméleti és gyakorlati tudás, tapasztalatok átadása, megvitatása, amelynek segítségével képessé válnak az általuk irányított civil szervezetek fenntarthatóságának megteremtésére, céljaik sikeres megvalósítására, források sikeres bevonására, azok hatékony elköltésére, kommunikációjuk hatékonyságának maximalizálására, a résztvevők számára azonnal használható, versenyképes tudást biztosítson.
KIK ALKOTJÁK A WORKSHOP PROGRAM CÉLCSOPORTJÁT?
Olyan – már előző év december 31-ig bejegyezett és az OBH-nál működő – civil szervezetek vezetői, aktív tagjai (egyesületek, szövetségek, alapítványok, nonprofit szervezetek és szövetkezetek), akik már rendelkeznek alapismeretekkel és tapasztalatokkal a civil szervezetek vezetésében, de szeretnék ismereteiket, tapasztalataikat tovább bővíteni a szervezet működése és sikeressége érdekében.
KI JOGOSULT A TANÚSÍTVÁNY MEGSZERZÉSÉRE?
A megengedett hiányzások száma maximum 2 alkalom, aki ezt a hiányzást meghaladja annak számára nem kerül tanúsítvány kiállításra. A megjelenést minden alkalommal online jelenléti ív kitöltésével tudja igazolni, melyet az előadás során tölthet ki.
A WORKSHOP TÉMAKÖREI
1.) Kezdetektől a professzionális működésig
2.) Szervezeti kommunikáció, PR és marketing
3.) Adatvédelem, személyes adatok védelme a civil szervezetek működésében.
Pénzmosás és terrorizmus finanszírozás elleni küzdelem civil szervezeteket érintő aktualitásairól.
4.) Jogi és pénzügyi ismeretek a mindennapokban
5.) Vezetési önismeret, szakmai személyiségfejlesztés
Személyes alkalom: Önkéntes toborzás és megtartás. Belső motiváció megtalálása önmagamban és másokban
6.) Időgazdálkodás és a civil szervezeti működés megtervezése
7.) Civil szervezetek adózása, számvitele vezetői szemmel
8.) Civil szervezetek digitális fejlődése
9.) Társadalmi felelősségvállalás – nonprofit-forprofit szervezetek kapcsolata, egymás segítése
10.) Fiatalok bevonása a civil szervezetek életébe
Adományozás és önkéntesség a civil szervezetek világában
A teljes program és időbeosztás az alábbi linkről letölthető: