Workshop célja:
Elméleti és gyakorlati tudás, tapasztalatok átadása, megvitatása, amelynek segítségével képessé válnak a résztvevők az általuk irányított civil szervezetek fenntarthatóságának megteremtésére, céljaik sikeres megvalósítására, források sikeres bevonására, azok hatékony elköltésére, kommunikációjuk hatékonyságának maximalizálására és a növekedésük biztosítására. Azonnal használható versenyképes tudást biztosít.
A résztvevők információt kapnak:
- Jogi és pénzügyi ismeretek a mindennapokban
- Rendezvényszervezési alapismeretek
- Adományszervezés és önkéntesség
- Digitális fejlődés
- Fiatalok bevonása
- Ügyviteli, gazdálkodási feladatok hatékony ellátása
- Dokumentumok, jelentések elkészítése
- Pénzügyi műveletek előkészítése, lebonyolítása, elszámolása
- Közösségszervező, érdekképviseleti munka
Résztvevők köre:
Már előző év december 31-ig bejegyezett és az OBH-nál működő – civil szervezetek vezetői (egyesületek, szövetségek elnökei, titkárai, alapítványok kuratóriumi tagjai, nonprofit cégek és szövetkezetek vezetői).
Megvalósítás formája, ideje:
10 online és 2 személyes alkalom (megyei Civil Központokban) + zárókonferencia és tanúsítvány átadó (Budapest)
Online alkalmak (Google Drive felületen): 2 x 45-50 perc 16:00 órai kezdettel.
A képzés kezdete: 2022. szeptember 5.
Időtartam: 12 hét (1 témakör heti 1 alkalom)
Ugyanaz a téma heti négy alkalommal kerül megtartása (hétfő-csütörtök), hogy mindenki megtalálja a megfelelő időpontot.
Jelentkezés
A részvétel térítésmentes, de a regisztráció kötelező! A helyek limitált száma miatt kérjük minél előbb jelentkezzen!
Tematika:
- KEZDETEKTŐL A PROFESSZIONÁLIS MŰKÖDÉSIG
Előadó: Dr. Kelemen Judit - VEZETÉSI ÖNISMERET, SZAKMAI SZEMÉLYISÉGEFEJLESZTÉS
Előadó: Tolnai Sándor - JOGI ÉS PÉNZÜGYI ISMERETEK A MINDENNAPOKBAN
Előadó: Vadasi Zsuzsanna - SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, PR ÉS MARKETING
Előadó: Berdó-Kovács Erika - KOMMUNIKÁCIÓ (A SZERVEZETI ARCULAT KIALAKÍTÁSA) – SZEMÉLYES TALÁLKOZÁS A MEGYEI CIVIL KÖZPONTOKBAN
Előadó: Berdó-Kovács Erika - RENDEZVÉNYSZERVEZÉSI ALAPISMERETEK
Előadók: Aranyosi-Varga Alida, Dr. Lórodi László - IDŐGAZDÁLKODÁS ÉS A CIVIL SZERVEZETI MŰKÖDÉS MEGTERVEZÉSE
Előadó: Tóth Zoltán - A FIATALOK BEVONÁSA A CIVIL SZERVEZETEK ÉLETBE: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT
Előadó: Molnár Elvira, Gyenes Ádám - FORRÁSTEREMTÉS (A MŰKÖDÉS FELTÉTELEINEK MEGTEREMTÉSE, ADOMÁNYGYŰJTÉS) A MEGYEI CIVIL KÖZPONTOKBAN
Előadó: Gottgeisl Rita - CIVIL SZERVEZETEK DIGITÁLIS FEJLŐDÉSE
Előadó: Tóth Zoltán - TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS – NONPROFIT ÉS FORPROFIT SZERVEZETEK KAPCSOLATA, EGYMÁS SEGÍTÉSE
Előadók: Balázsné Lendvai Marietta, Horváth Rita - ADOMÁNYOZÁS ÉS ÖNKÉNTESSÉG A CIVIL SZERVEZETEK VILÁGÁBAN
Előadó: Pesti Balázs
Jelentkezés
A részvétel térítésmentes, de a regisztráció kötelező! A helyek limitált száma miatt kérjük minél előbb jelentkezzen!
MI A CIVIL SZERVEZETI VEZETŐ WORKSHOP PROGRAM CÉLJA A RÉSZTVEVŐK TEKINTETÉBEN?
A résztvevő civil szervezeti vezetők kompetenciáinak fejlesztése annak érdekében, hogy minél professzionálisabb szinten tudják ellátni feladataikat a szervezeteik menedzselése és vezetése során. Alkalmasak legyenek a civil-nonprofit szervezetek működésével összefüggő ügyviteli, gazdálkodási feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére, projektek lebonyolítására. A civil szervezet döntéshozó szervének dokumentumait és a szervezet működésével kapcsolatos dokumentumokat vezessék, jelentéseket készítsenek. Az alapcél szerinti, illetve a szervezet vállalkozásával összefüggő gazdálkodási, forrásteremtési tevékenységgel összefüggő feladataikat elvégezzék, közreműködjenek az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában, kezeljék az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Végezzék a szervezet közösségszervező, érdekképviseleti munkáját, kapcsolatot tartsanak a civil-nonprofit szervezet partnereivel. Projektek, rendezvények, képzések tervezésében, lebonyolításában vegyenek részt, támogassák és irányítsák a szervezet marketing tevékenységét.
KIK ALKOTJÁK A WORKSHOP PROGRAM CÉLCSOPORTJÁT?
Olyan – már előző év december 31-ig bejegyezett és az OBH-nál működő – civil szervezetek vezetői (egyesületek, szövetségek elnökei, titkárai, alapítványok kuratóriumi tagjai, nonprofit cégek és szövetkezetek vezetői), akik már rendelkeznek alapismeretekkel és tapasztalatokkal a civil szervezetek vezetésében, de ismereteik, tapasztalataik bővítésével a szervezet működése optimalizálható, sikeressége növelhető a workshop eseményeken történő részvétellel.
HÁNY ÓRÁBÓL ÉS HÁNY ALKALOMBÓL ÁLL A CIVIL SZERVEZETI VEZETŐ WORKSHOP PROGRAM?
A workshop program 10 online alkalomból és 2 személyes részvételen alapuló (Megyei Civil Központokban) program sorozatból áll, amelyet egy Budapesten megrendezésre kerülő záró konferencia követ, ahol a szakmai programon túl, a tanúsítványok átadásra is sor kerül. Az online előadások alkalmanként 2 x 45-50 perc időintervallumban kerülnek megrendezésre, különböző témaköröket körbejárva minden alkalom esetén, a témában jártas tapasztalt előadókkal, moderátorokkal a gyakorlatiasság elvét követve. Ugyanazon téma heti négy alkalommal (hétfő-csütörtök) kerül megtartásra 16.00 órai kezdettel (munkaidő után), annak érdekében, hogy a hiányzást minimalizálni lehessen. Tapasztalat, hogy a civil szervezeti vezetők jelentős része főállású munkavégzés mellett koordinálja a szervezet munkáját, erre való tekintettel javasolt a délutáni/koraesti időpont. A negyedik és a hetedik online előadás után a Megyei Civil Központokban tréninggel egybekötött személyes előadásra kerül sor a Civil Központok munkatársainak bevonásával.
A workshop kezdésének tervezett időpontja: 2022. szeptember 05. hétfő.
Jelentkezés
A részvétel térítésmentes, de a regisztráció kötelező! A helyek limitált száma miatt kérjük minél előbb jelentkezzen!
HOGYAN KEZELENDŐ A HIÁNYZÁS ÉS A WORKSHOP ESEMÉNYEKEN TÖRTÉNŐ TÁVOLMARADÁS, ESETLEGES LEMORZSOLÓDÁS?
Javaslatunk szerint valamilyen formában szükséges meghatározni a hiányzás, távolmaradás mértékének maximalizálását tekintettel arra is, hogy online módon kerül megrendezésre a programsorozat. Javasoljuk, hogy a felnőttképzésektől eltérően 20%-ban határozzuk meg a hiányzás maximális mértékét, mely jelen program esetében 2 alkalmat, azaz 4×45 percet jelent.
MILYEN MÓDON KERÜL MEGTARTÁSRA A CIVIL SZERVEZETI VEZETŐ WORKSHOP PROGRAM?
évben javasolt a múltévet, a jelent és jövőt vélhetően meghatározó koronavírus világjárvány okozta pandémiás helyzet miatt túlnyomó részt online, úgynevezett „Elektronikus-Kontakt” formában, arra alkalmas kommunikációs platform alkalmazásának használatával megtartani. Figyelembe véve az előző évben megrendezett workshop tapasztalatait, javasolt a Google Drive felület alkalmazása, mivel nagyobb létszám esetében is ez bizonyult a legmegbízhatóbb rendszernek és a résztvevők nagyon könnyen tudtak csatlakozni az előadásokhoz.
Jelentkezés
A részvétel térítésmentes, de a regisztráció kötelező! A helyek limitált száma miatt kérjük minél előbb jelentkezzen!