Egyesületek, alapítványok változásbejegyzési kérelme
Ha szervezetünk nyilvántartott adataiban változás következik be, akkor erről az illetékes bíróságot 60 napon belül köteles értesíteni (változásbejegyzési eljárást lefolytatni).
[A civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról – 2011. évi CLXXXI. törvény [ Cnytv. ] 15. 37. § (1)]
Ki az illetékes bíróság?
Mindig az a törvényszék, ahol a szervezet bejegyezték, függetlenül a működési helytől.
Ki nyújthatja be a változásbejegyzési kérelmet?
Civil szervezetek esetében NEM szükséges az ügyvédi ellenjegyzés! Így nincs ügyvédi díj sem!
A kérelmet a szervezet törvényes képviselője, vagy annak meghatalmazottja nyújthatja be.
Figyelem! Alapítvány esetében a kérelmet az alapító nyújthatja be, nem pedig a kuratórium elnöke!
A változásbejegyzési kérelem formanyomtatványa
A birosag.hu oldalról elérhetőek a kérelem formanyomtatványai, a kitöltéshez kizárólag az ÁNYK programot lehet használni.
Civil eljárás nyomtatványok letöltése >>>
Egyesületek esetén a PK101V jelű, alapítványok esetén a PK102V jelű nyomtatványt kell letölteni.
Kötelező mellékletek
A változásbejelentéshez az alábbiakban részletezett kötelezően csatolandó dokumentumokhoz formanyomtatványok a az alábbi linkre kattintva letölthetőek:
Változás bejegyzés okirat sablonok letöltése >>>
Egyesület esetén:
- a módosított alapszabály
- a közgyűlés jelenléti íve
- a közgyűlés jegyzőkönyve
- tisztségelfogadó nyilatkozatok (vezető tisztségviselők változása, mandátum hosszabbítása esetén)
- lemondó nyilatkozat(ok) (vezető tisztségviselő leköszönése esetén)
- székhelyhaszálatot igazoló okirat (székhelyváltozás esetén)
- felügyelőbizottsági tag elfogadó nyilatkozat (felügyelőbizottság létrehozása esetén)
Alapítvány esetén:
- a módosított alapító okirat
- tisztségelfogadó nyilatkozat
- székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat